Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Biznes w smartfonie. Pułapka czy szansa?

Smartfony i technologie mobilne podbijają polski rynek. Według raportu Generation Mobile 2012, aż 84% menadżerów i kierowników używa smartfonów, za pan brat z takimi urządzeniami są także specjaliści i przedstawiciele wolnych zawodów.

Galeria:

Biznes w smartfonie. Pułapka czy szansa?

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Efekt? Coraz więcej firm staje się coraz bardziej mobilnymi. To dobrze czy źle?

Na rynku znajdziemy wręcz morze aplikacji na smartfony. Niektóre z nich np. gry mają charakter ściśle rozrywkowy, inne służą celom społecznościowym, informacyjnym a nawet muzycznym. Jednak osoby prowadzące działalność gospodarczą powinny zwrócić szczególną uwagę na aplikacje biznesowe – czyli takie, które mówiąc w skrócie mają pomóc im w prowadzeniu biznesu. A czy mogą jednocześnie zaszkodzić?


Praca. Zawsze tam, gdzie ty

Technologie mobilne sprzyjają (r)ewolucji modelu pracy. Coraz większa liczba zatrudnionych nie pracuje w systemie 8-16, ale działa zadaniowo, elastycznie dzieląc czas między rożne obowiązki. Nie można ukryć też innego faktu: pracujemy dłużej i więcej niż kiedyś. Stąd potrzeba wdrożenia nowych rozwiązań, które pozwolą uczestniczyć w życiu zawodowym nie tylko podczas przebywania w biurze. Dotyczy to zwłaszcza pracowników, którzy udają się w częste delegacje i muszą jednocześnie pozostać w stałym kontakcie z siedzibą firmy.Korzystanie z aplikacji mobilnych umożliwia zarządzanie biznesem praktycznie niezależnie od miejsca w którym się znajdujemy – wyjaśnia Dariusz Jarczyński, dyrektor operacyjny PrimeSoft Polska, firmy znanej na rynku IT. – Oczywiście, należy zatroszczyć się o to, by pracownicy potrafili z danej aplikacji korzystać i znali korzyści płynące z jej używania – wskazuje Jarczyński.

 

Ucieczka od nudy o krok

Jak widać, smartfony mogą okazać się bronią obosieczną – z jednej strony pomogą zatrudnionym spełniać swoje zawodowe powinności, z drugiej – zawsze istnieje ryzyko, że jeszcze bardziej zaburzą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym. To kolejne wyzwanie, któremu pracownicy będą musieli stawić czoła. Na pewno przyda im się także silna wola – na smartfonie czekają także stricte rozrywkowe aplikacje, klasyczne pożeracze czasu, które kuszą aby porzucić dla nich obowiązki.

 

Smartfon to nie człowiek

Nie można zapomnieć też, że sama mobilność biznesu nie jest złotym kluczem otwierającym drzwi do sukcesu. To tylko narzędzie, które trzeba umieć wykorzystać i jeszcze odpowiednio wdrożyć w strategię przedsiębiorstwa.Tylko umiejętne korzystanie z aplikacji umożliwi nam czerpanie profitów z „mobilności” – mówi Dawid Fabiś, dyrektor zarządzający Neptis S.A., operatora aplikacji mobilnych – Trzeba wiedzieć, czego potrzebujemy i jakie koszty jesteśmy gotowi ponieść aby daną aplikację nabyć – dodaje Fabiś. Dobranie zestawu aplikacji pasujących do konkretnego biznesu nie zawsze jest to łatwe i wymaga dokładnej analizy zarówno sytuacji przedsiębiorstwa jak i otoczenia w którym ono działa. Ostatecznie nawet najlepsza aplikacja nie wymyśli za nas kreatywnego sposobu na rozwiązanie problemów.