Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

ECC-Net: Travel - darmowa aplikacja dla konsumentów podróżujących po Europie

Jeżeli podczas wakacji np.: kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.

Zobacz także:

Słowa kluczowe:

Specjalnie w czasie okresu urlopowego Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) uruchomiło unikalną aplikację mobilną: „ECC-Net: Travel”. Aplikacja pomaga konsumentom radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas ich wakacji za granicą. „ECC-Net: Travel” zapewnia wiedzę prawną i wsparcie językowe (bezpośrednie tłumaczenie praw konsumenckich na 25 języków).

Aplikacja jest skoncentrowana wokół kilku podstawowych tematów: zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, środki transportu (lotniczy, kolejowy autokarowy i morski). W sekcji „Dobrze wiedzieć” znajdują się inne przydatne informacje np. ważne numery telefonów i dane kontaktowe niezbędne w sytuacjach kryzysowych. Dlatego warto, aby „ECC-Net: Travel” stała się nieodzownym towarzyszem naszych podróży.

 

Aplikacja jest bezpłatna i działa również w trybie offline, dzięki czemu unikniemy pułapki roamingu. Jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Microsoft Windows. Do pobrania:

 

  • Google Playstore (Android)

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.cec_zev.ECCNetTravel

 

  • Apple app store (iOS)

 

https://itunes.apple.com/app/ecc-net-travel/id886668562

 

Aplikacja „ECC-Net: Travel” została udostępniona oficjalnie podczas konferencji prasowej 2 lipca 2014 r. w Parlamencie Europejskim w Strasburgu, w której uczestniczył Komisarz ds. Polityki Konsumenckiej Neven Mimica. Komisarz powiedział: Sukces Jednolitego Rynku zależy także od obywateli UE, znających swoje prawa konsumenckie. Inicjatywa sieci ECC-Net, pozwoli konsumentom na lepsze poznanie, a co za tym idzie egzekucję sowich praw, niezależnie w jakim europejskim kraju się znajdują.

Dziś podróżowanie po Europie stało się powszechne, a związku z tym pojawiają się konsumenckie problemy o charakterze transgranicznym. Narzędzie skomponowane przez sieć ECC-Net przychodzi z pomocą w sytuacjach, kiedy nie wiemy, jakie prawa nam przysługują a na dodatek nie znamy języka przedsiębiorcy. Jest to darmowa i szybka pomoc! – podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce

Aplikacja „ECC-Net: Travel” jest wspólnym projektem wszystkich 30 centrów należących do ECC-Net. W każdym państwie członkowskim UE oraz w Norwegii i Islandii istnieje bowiem Europejskie Centrum Konsumenckie, które oferuje bezpłatną pomoc i porady dla konsumentów. Centra są współfinansowane przez Unię Europejską.